top of page

תדירות קיום יחסי מין

"אנחנו שוכבים כל יום-יומיים" אומרת לי לירון בתגובה לשאלתי על מצב היחסים המיניים בנישואיה עם דורי. הוא מאשר בהנהון ובחיוך. "מתי בפעם האחרונה קיימתם יחסי מין?" אני שואלת. "הבוקר" עם עונים ביחד, ומסתכלים זה על זו. "לפני העבודה".

"ומתי בפעם האחרונה נהניתם מהמגע המיני?" אני ממשיכה לשאול. הפעם משתררת שתיקה בחדר, ניכר שהם שניהם נבוכים, מהוססים.

"אני נהניתי הבוקר" אומרת לירון, "למרות שהייתי די לחוצה לקראת יום ארוך. פשוט לא רציתי לאכזב את דורי, שלא יהיה מתח כלשהו בינינו" היא מוסיפה. "דורי" אני פונה אליו, "האם זה אכן היה מאכזב אותך כפי שלירון חוששת?"

הוא משהה לרגע את תגובתו, חושב ועונה: "כן, אני חושב שכן. התרגלנו שיש לנו מעין טקס כזה כל בוקר. זה כמו (תסלחי לי) ללכת לשירותים, להתקלח ולצחצח שיניים. אני אוהב את זה שהגוף מתרוקן. זה מרגיע אותי. אם זה לא קורה אני ממש מתבאס".

"והאם קורה שמישהו מכם בכל זאת מביע לפעמים חוסר רצון או חשק?" אני ממשיכה לברר. הם מסתכלים זה על זו, ולירון עונה ראשונה "האמת שזה לא כל כך קורה... אנחנו בקשר כבר 4 שנים, וחוץ ממקרים שאחד מאיתנו ממש חולה זה הפך באמת לשגרה של החיים. לי זה לא תמיד מתאים אז אם אין לי כל כך חשק אני פשוט מחכה שזה יעבור. יודעת שדורי צריך את זה יותר ממני ונותנת לו שיירגע... שיתחיל בטוב את היום" היא מוסיפה. הוא מחייך אליה.

--- תדירות של קיום יחסי מין מדי יום אופיינית ומוכרת לרובנו מתחילת קשר רומנטי. תקופה בה ההורמונים (האנדורפינים) מופרשים בכמויות נכבדות בדם לאור הגילוי החדש והמסעיר, תחושת ההתאהבות, ההרגשה שהנה מצאנו את מי שנמשך אלינו הדדית.

ההורמונים משתוללים בגופנו ומעוררים תחושת תשוקה חזקה, רצון של "עוד ועוד". בטיפול זוגי-מיני נאמר (בחיוך כמובן) שהתקופה הזו נמשכת בין 2 דקות ל-שנתיים. לאחר שיורדת כמות ההורמונים בדם, הנפש והגוף קצת נרגעים ומתאזנים יורדת בדרך כלל התדירות של המגעים המיניים עצמם.

יש לכך המון סיבות, ובין היתר כי תחושת החידוש פגה במידה מסוימת, נכנסים יותר ויותר תכנים רגשיים עמוקים ומורכבים, עומס החיים, עייפות. בהדרגה אנו מכירים עוד צדדים פחות מחמיאים בבן או בת הזוג להם התכחשנו בתקופת ההתאהבות. למעשה, גם אם אזהר עם הכללות, אוכל לומר שככול שתחושות ההיכרות והביטחון עולות יש סיכוי שהריגוש המיני ירד ולו במידת-מה.

אולם תדירות של קיום מגע מיני יומיומי לאחר ובמשך שנות חיים משותפות יכולה לומר גם כמה דברים אחרים על הנפש ועל הקשר. היא יכולה להצביע על קושי אפשרי בתקשורת המילולית עליו מחפים במגע מיני. יש קונפליקט? קשה לדבר עליו? אז נקיים יחסי מין וזה כאילו יעלם, המתח ירד וכתוצאה מכך החרדה שעלתה תרד אף היא.


bottom of page