top of page

החיים הם לא בשחור ולבן


השבוע התקיים לייב בנושא מיניות קווירית, בעקבותיו החלטתי לכתוב לכם.ן פוסט זה, הראשון מבין פוסטים נוספים, בהם אעמיק בנושא קצת יותר.


"לא תאמיני מה קרה לי בשבוע האחרון" אומרת לי נירה בחיוך. "זוכרת שסיפרתי לך על אלה? זו שאני עובדת איתה באותו החדר בשמונה חודשים האחרונים?" היא תולה בי מבט מצפה ואני מהנהנת. נזכרת שהיא סיפרה לי שיש איזה מתח ביניהם, שהיא מתרשמת מאוד מאלה ומגישתה לדברים שונים.

"ביום שלישי האחרון הייתי לבדי בפינת הקפה ולפתע היא נגשה אלי, חייכה וכתבה איזו הודעה בסלולרי, שלחה ושוב הסתכלה עלי. מיד לאחר מכן, לאחר שווידאה שההודעה הגיעה אלי, היא חייכה אלי. הניחה את אצבעה על שפתיה כשומרת סוד והלכה. חייכתי בחזרה והרגשתי איך הלב שלי ממש התחיל לדהור. פתחתי את הווטסאפ ברגע שהיא התרחקה, וראיתי שהיא כתבה לי שאני מוצאת חן בעיניה ומה דעתי שנפגש לקפה... איכשהו הבנתי שזה לא רק קפה וממש התרגשתי. מאז נפגשנו כבר שלוש פעמים".

נירה משתתקת ומחייכת כממתיקת סוד. אני מנסה לעשות רגע סדר במחשבותיי, אך גם להיות איתה ועם ההתרגשות שלה. היא הרי נשואה לאבנר מזה כעשר שנים, אם לשתי בנות. ידעתי על כמיהתה לאהבת נשים, אך לא ידעתי באם היא מוכנה לממש אותה בתוך מציאות מורכבת של זוגיות ומשפחה.

"אני רואה אותך שמחה ומרוגשת כמו שלא ראיתי זמן רב" אני משיבה לה. היא מהנהנת ומחייכת חיוך רחב מאוד. "אפילו כבר דברתי עם אבנר. אמרתי לו שיש מישהי בעבודה... שאני 'מחבבת" מאוד. הוא כבר הבין. שאל כמובן מה יהיה איתנו, שזה מדאיג אותו" היא עונה.

"זו שאלה גדולה. לא בטוחה שיש לך כבר תשובה אליה" אני מגיבה בזהירות. "דווקא כן" היא עונה במהירות. "חשבתי על זה הרבה במשך השנים ובמהלך השיחות שלנו. אני חושבת שאני אישה קווירית. זו הגדרה שהכי מתאימה לי כיום."

"למה בדיוק את מתכוונת?" אני מבררת איתה, לא בטוחה שהיא ואני מבינות את המושג באותה הצורה. "להיות אישה קווירית זה להיות אישה שאינה נמשכת רק לנשים או לגברים אלא גם וגם. יותר מזה: זה אומר שאני מסרבת להיות מוגדרת סביב נטייתי המינית. אני יכולה להימשך גם לאבנר וגם לאלה. יש תקופות בחיי שהתאימה לי הזוגיות הזו איתו, מיניות הטרוסקסואלית, והיום אני יכולה לשלב. לא חייבים להיפרד – אם הוא יסכים לקבל את זה כמובן". היא מסבירה לי.

אכן, נירה היטיבה להסביר. מיניות קווירית כוללת את המנעד הרחב של צורות חשיבה, רגש והתנהגות גלויה מבחינה מינית. מנעד שהיא התחילה לחקור עכשיו אחרי שנים של היסוס וחשש. היא רק לא צפתה שאבנר יתוודה על משיכתו לדוד, חברו הטוב... – המשך יבוא.

bottom of page