top of page

רגע לפני 2023, סיכום לשנת 2022...

עלי להודות – שנים הייתה בי איזו רתיעה מסיכומים. הזמן תמיד עמוס, והלוח תמיד מלא והמחשבה הייתה ש-"למי יש זמן?"... כך רצתי לי הלאה, קדימה, לאתגרים חדשים. אך לפתע עכשיו הגיע סוף השנה ואני רוצה רגע להיעצר. גם אם סיכומים טומנים בחובם אפשרות להתחרט, להרגיש שטעיתי, שאולי הייתי צריכה לפעול אחרת. זו הזדמנות בשבילי -בעיקר - להכיר במה שיש וכמובן ללמוד מטעויות.

הכול התחיל לפני כשנתיים וקצת יותר, בהן התחלתי להרגיש שבמשך השנים צברתי ידע רב שאותו אני רוצה להעביר הלאה... ככול שבררתי לעצמי מי קהל היעד שלי הבנתי שאני רוצה לעבוד מול מטפלות ומטפלים מכלל צבעי הקשת. כל מי שעובד בסיוע לאנשים, ונתקל בסוגיות מיניות כאלה ואחרות ואינו יודע מה לעשות עמן.

הברור הזה היה חשוב משום שהוא גם השפיע על יצירת התוכן המותאם לקהל זה – אתם/ן – אנשי ונשות הטיפול. הכתיבה מעשירה להרגשתי את העבודה הקלינית שלי היות שהיא נובעת ממנה אך גם מהווה מקום בו אני מהרהרת בה... לאחרונה עשיתי משהו שמעולם לא עשיתי קודם- קראתי לזוג מטופלים סיפור קצר שכתבתי עליהם בעקבות שיחה מרגשת בה החליטו להיפרד. התרגשנו שוב ביחד. היה זה עיבוד לפגישה הגורלית ההיא ששלושתנו היינו שותפים בה.

מפגשי הלייב בהם התחלנו בחודש פברואר 2022 מיועדים אף הם לקהל זה. אני חשה שאני ממש לומדת מכל פגישה, מכל אדם מקצועי המתארח ומייצג את גישת עולמו המקצועית. הציר המרכזי של מפגשים אלה הוא להציג גישות טיפוליות שונות, ולקשור כל אחת עם המרחב הפסיכו-סקסואלי. לשמחתי, אני מקבלת הרבה תגובות שגם אתם נתרמים/ות וזה מעודד אותי להמשיך. היו מספר מפגשים שעסקו בנושאים שונים כמו – מיניות האישה והקושי להגיע לאורגזמה, מיניות הגבר – שפיכה מהירה ומעוכבת ועוד... בנוסף הוצגו גישות טיפוליות שונות כמו - בין היתר - גישת ההתמקדות, סכמה תרפיה, Eft - טיפול זוגי ממוקד רגש ועוד. למי שעוד לא הזדמן, ניתן לצפות בלייבים קודמים בדף הפייסבוק בלחיצה כאן או בהאזנה להם בפודקאסט "בדרך לעונג הבא" בלחיצה כאן.

בתכנון לשנה הבאה הרי שהכוונה היא להמשיך להציג גישות טיפוליות נוספות כמו גם להעמיק בנושאים מגוונים שמעסיקים רבים ממטופלינו, וביניהן סוגיית הקושי להתעורר מינית (סוגיית התשוקה), כאב ביחסי מין אצל נשים וחרדת ביצוע בקרב גברים.

התחדשות נוספת היא קורסי הדרכה מקוונים. החל מתחילת החודש הבא אתחיל להנחות קורס הדרכה ראשון לנשות מקצוע הרוצות להשתלם בתחום הפסיכו-סקסואלי. קורס כזה מאפשר למידה והעמקה במרחב בטוח, אינטימי ומזמין. כך נוכל גם ללמוד מוזגי יסוד וגם לבדוק מה מפחיד אותנו ואת המטופלים בבואם להעלות את נושא המיניות בחדר הטיפולים. ובלי עבודת השטח הרי אי אפשר, לפיכך נעסוק בנעשה שם ואתן הדרכה בתיאורי מקרה שונים.

למתעניינים – נותרו מקומות אחרונים אבל בבקשה להזדרז. הקורס הראשון יתחיל בראשון הקרוב ה-1.1.23 והבא אחריו ב-16.2.23 (6 מפגשים, שעתיים כל אחד).

בנוסף, ממשיכה לתת מענה חודשי על שאלות בעיתון "לאישה", להתארח בעצמי באולפנים שונים בנושאים מגוונים ולהדריך.

וכמובן לטפל בקליניקה שלי במגוון קשיים, זוגיים ופרטניים, לא רק מיניים.

זהו רגע מתאים להודות. ברצוני לומר תודה ענקית לכל מי שמלווים/ות אותי וקוראים/ות את התוכן שאני כותבת. כל מי שמתפנה ולו לכמה דקות להציץ, לקרוא ואף להגיב. תודה נוספת היא לכל מי שהתחילו לעקוב ולהקשיב אחר מפגשי הלייב והפודקסט שיצרתי ("בדרך לעונג הבא – בספוטיפיי) - קהל שהולך וגדל לו מדי חודש, מגיב ומחזק.

זו הזדמנות להודות גם ללידר פלח המלווה אותי בעשייה המקצועית הדיגיטלית בסבלנות ובהתמדה.

לסיום, אומר שאני מקווה שהצלחתי להעביר, ולו במעט, את חדוות ההתרגשות וההתחדשות שאני זוכה להרגיש בתוך העשייה המבורכת הזו. הרבה מעבר לציפיותיי.

מאחלת שנה אזרחית טובה, שנת המשך של עשייה והתפתחות אישית ומקצועית. שנה בה נוכל להמשיך להשמיע את הקול המקצועי, הליברלי והמאזן, הדואג לבני אדם באשר הם ופועל למען רווחתם/ן


コメント


bottom of page