top of page

הסיפור הלא יאמן של מיקי וטל, חלק שישי

"פליטה מוקדמת הינה תופעה שמוכרת להרבה גברים, לפחות 70% מהגברים תארו שחוו אותה בשלב מסוים של חייהם", אני זו שפותחת הפעם את השיחה הבאה. "מדובר בפליטה המתרחשת בזמן של עד דקה מרגע החדירה. היא נקשרת למגוון סיבות וביניהן החרדה שמא הזקפה שסוף-סוף קיימת - תעלם. לכן יש קשר בין חרדת ביצוע לבין פליטה מהירה כפי שקורה לטל". הזוג מהנהן.


טל מוסיף ואומר "האמת שאני מכיר את זה כבר מתחילת החיים המיניים שלי. זה הרבה פעמים ביאס אותי. לא הבנתי למה אין לי זקפה כשאני רוצה, וכשסוף סוף הייתה מיהרתי תמיד עם החדירה".

Paar Im Umarmung (Couple embracing) (1914) Egon Schiele (Austrian, 1890-1918)
Paar Im Umarmung (Couple embracing) (1914) Egon Schiele (Austrian, 1890-1918)

"המהירות שלו מפריעה לי. אני צריכה שהוא קצת יתאים את עצמו לקצב שלי, שייתן לי אפשרות להתעורר ולהגיב, ולא יחדור מיד. אבל, אני מכירה גם את המהירות שלו מכל מיני תחומים בחיים. הוא לא חושב אלא קודם עושה. כך זה בעבודה וכך זה לפעמים בתגובות מול הבנות", מתייחסת מיקי.

טל מהנהן. הוא מוסיף ואומר: "אבא שלי אמר לי פעם בילדות שאני אימפולסיבי. זה נכון. גם כאדם מבוגר אני ממהר יותר מדי. הרבה פעמים לא מספיק חושב מראש. גם פה, אני מודה, שאני חושש שהזקפה תרד לי אז חשוב לי לגמור. זה לא בשליטתי בעצם".


דבריו של טל פותחים לנו מרחב שלם של עבודה טיפולית בנוגע להשהיית הפליטה. גישות התנהגותיות של תרגול ועבודה בנוגע לתופעה של פליטה מוקדמת, הכוללות הכרת נקודת "האל-חזור" (ממנה הגבר אינו יכול עוד לעצור את הפליטה) בכדי להיות מסוגל לשחק עם רגע זה ולשלוט בו.


לטל לא פשוט. הוא אינו רגיל להשהיית סיפוקים, לתהליך ארוך, לחכות. מיקי מנסה לעזור לו בתרגילים הזוגיים ואף מצליחה בכך לעתים, אולם הוא עדין חסר שקט. נדמה שאצה לו הדרך ל"סיים עם הכול" - ההצלחות שבדרך כמו הקרבה הגדולה ביניהם, התקשורת הזוגית המשופרת והחזקת הזקפה במרבית הפעמים בהם קיימו יחסי מין שמחו אותו אך בה בעת גם הוא התחיל לבטא תחושות של קוצר רוח.


Comments


bottom of page